I  N  T  E  R  N  E  T O V É     S  L  U  Ž  B  Y     P  R  O     N  E  S  L  Y  Š  Í  C  Í   


 Přihlášení uživatele...
Přezdívka
Heslo
zaregistrujte se zde
  VYHLEDAT ...
 DISKUSNÍ FÓRA...

Kultura, společnost (148/1801)
Láska, sex, vztahy (19/265)
Obchod, finance (10/128)
Počítače, Internet (40/240)
Rekreace, sporty (38/305)
Rodina, domov (8/99)
Školy, vzdělání (37/424)
Telefony, komunikace (7/140)
Televize (34/672)
Tlumočení, tlumočníci (13/103)
Vzkazy (18/121)
Záliby, koníčky, zábava (15/92)
Zdraví, krása (11/235)
Znakový jazyk (23/152)
Ostatní (90/864)

 ARCHIV...
2006
2005
2004
2003
2002



založit novou diskusi





Výměna názorů, pohledů, postojů, ...

Diskusní fóra: Kultura, společnost
vlákno     datum
Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta ČUN
http://www.youtube.com/watch?v=kj7UsHecd_Y Co vy na to? Připomíná mi to souboj politiků - dvou mocných panů... Přijde mi také, že se nejdedná o to hlavní - tlumočníky v ČT,ale o tom kdo vlastně koho napadá - smutné..
ellen - 09.05.2010 18:00 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Dvou mocných pánů? Mě to nepřijde... Pan Bojar není mocný pán. Myslím si, že svou funkci mocného pána vykonává neoprávněně, je to přesně ten, kdo to všechno začal - svým jednáním hrubě napadá slušného člověka...
straznyandel - 10.05.2010 10:33 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Pan Bojar začal? Divim se, koukám, že je možné všechno. A pan V. nikoho nenapadá..není to náhodou on kdo začal rozesílat emaily neslyšícím? Pan Bojar má můj obdiv - za to,že se mu nebojí postavit! Co se týče ČT neřikám,že tlumočníci o kterých se znakují znakují dokonale. Vadí mi způsob, kterým si dovoluje jednat.
ellen - 10.05.2010 11:52 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Libi se mi az moc :) Pan Bojar? At zmizi z CR! Nepatri vubec v CR, ani vubec nerozumi co to je ČZJ. Moc se divim, on pracuje v Unii jako predseda? Pro me opravdu sok, neni to mozne!!!
sjb - 10.05.2010 16:07 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
A kdo tomu rozumí? Ty co na to mají VŠ - Čestina v komunikaci neslyšících? Takže mohu předpokládat, že ty co nemají VŠ tomu nerozumí? V reportáži jsou lidi,kteří VŠ nemají a přitom řikají, že mají právo do toho mluvit - souhlasí s tím, že článek je špatněj. Takže oni můžou bez VŠ říct rozumím,ale ty co s tím nesouhlasí - ne? Co takhle zkusit trochu respektu hm? Připadá mi to jako v politice...
ellen - 10.05.2010 20:47 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Došlo k nedorozumění, tak hezky od začátku. Petr V. nikomu v tom emailu nenapadal. Jen kritizoval tlumočení v ČT (Sama doma) a svým způsobem ptal neslyšícím, zda-li jsou s tlumočením spokojení - pokud ne, tak ať se nebojí se obrátit na EKOTN (viz http://www.ekotn.wz.cz/), v tom emailu určitě nikoho nenapadal. Hájíl svůj ČZJ. A hájít svůj jazyk může každý, i když nemá VŠ, ale musí tomu rozumět, musí vědět co je ČZJ, vědět rozdíl mezi ZJ a ZČ, potom je v pořádku. Z úvodníku pana Bojara bylo jasné, že tomu pan Bojar nerozumí, jak potom může hájit svůj jazyk, můžeš mi to, Ellen, vysvětlit? Ano, přesně jako v politice, když tam pracuje někdo, kdo tomu vůbec nerozumí, tak to je potom velký problém - proto se založila nová politická strana Věci veřejné, která se tomu měla předejít a doufám, že se to podaří. Teď zpátky k věci, Ellen, prosím, mohla bys napsat svůj názor, proč jsi na straně pana Bojara, který si myslí, že znakový jazyk není spisovná forma, ty s tím souhlasíš?
straznyandel - 10.05.2010 23:51 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Nemyslím si, že p Bojar, p Švagr a další tomu nerozumí, naopak.
Krata - 11.05.2010 07:39 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Protože, znakový jazyk je podřazen českému jazyku! Pan Bojar podle mě v článku nenapsal nic špatného. Znakový jazyk nemá spisovnou formu. Hajit svůj jazyk může každý - tohle respektuji. Ale jakým způsobem? Mě ten způsob příjde hnusný. Viděla jsem video z dílny MTD a tam mu nadávají do vesnických buranů - to je normalní? Jasně v politice se děje všechno možné. Proč by se to nemohlo dít i u neslyšících. Neřikám,že tlumočnici v ČT znakují dokonale, jen mi vadí ten způbob prezentace a nádavek. Podotýkám,že jsem z neslyšící rodiny, ale přeci tomu nemůžu rozumět. Takže jedině co můžu udělat se stahnout nebo čekat,že mi taky budou nádavat, když tomu nerozumím
ellen - 11.05.2010 07:57 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Krata: Kdyz pan Svagr nevedel jak se ma ukazat materialy, tak to odtlumocil prstovou abecedou "M", "A", "T", "E", "R", "I", "Á", "L", "Y", je to podle tebe v pořádku? A mohu se zeptat, jsi slyšící? Ellen: Podřazen českému jazyku, dobře, v tom případě pak znamená, že český jazyk není spisovný? Protože kdyby byl, tak znakový jazyk by byl taky. Ano, souhlasím s tebou - jakým způsobem - přesně tak, ale pořád chodíme kolem horké kaše - MTD reaguje na úvodník pana Bojara - opakuji "REAGUJE" - takže tímto pan Bojar začal jako první napadat.
straznyandel - 11.05.2010 10:31 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Český jazyk má spisovnou formu protože se píše, ale znakový jazyk nemůže mít spisovnou formu, protože se znakuje. Ano,reaguje na článek,jenže v tom článku není nic o napadání. Ten článek je stručné a korektní vyjádření názoru.
ellen - 11.05.2010 11:11 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Trochu bych doporučovala více uvažovat. Jukněte třeba na http://www.pevnost.com/otazky_a_odpovedi.html NA OTÁZKU: Pořádáte také kurzy českého znakového jazyka i pro neslyšící, kde byste je učili, jak správně ukazovat? Něco podobného jako jsou hodiny českého jazyka ve školách pro slyšící? A ODPOVĚĎ: Žádné kurzy českého znakového jazyka pro neslyšící nepořádáme. Nejlepší cesta pro neslyšící, kteří si nejsou jisti svojí kompetencí v českém znakovém jazyce, je kontakt s komunitou Neslyšících. Navíc naše organizace není odborníkem na "spisovný český znakový jazyk" - nic takového neexistuje. Český znakový jazyk nemá žádnou ustálenou spisovnou formu, je to živý jazyk, který se neustále vyvíjí a je potřeba se jej učit od jeho uživatelů. NEBO POKUD TOMU NESLYŠÍCÍ UŽIVATEL, KTERÝ POUZE ZNAKUJE NEROZUMÍ TAK SI MŮZE KLIDNĚ PUSTIT VIDEO SE SAMOTNÝM PANEM VYSUČKEM: http://www.pevnost.com/otazky_a_odpovedi/otazky_a_odpovedi_20.html. JE TO SÍLA VIĎTE :-).
svraboska - 11.05.2010 12:14 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Síla to je .Nicmene skvělej příspěvek .Takže i Pevnost si myslí, že spisovná forma znakového jazyka neexistuje .Potom nechapu, tu reportáž kde řikají, že znakový jazyk má spisovnou formu a ohrazují se proti tomu. No nechci se hádat. Bylo toho dost a v nejlepším se má přestat .
ellen - 11.05.2010 12:41 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Třeba znak pro "materiály" znáš ty a pár tvých známých. A například v Ostravě takový znak vůbec nemusejí znát. Tlumočí se to pro všechny, ne pouze pro pár lidí. - - - Nejsem slyšící, i když jsem 40 let slyšel. Teď neslyším 7 let.
Krata - 11.05.2010 17:48 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
SJB: už jednou jsem ti písnula, nauč se český jazyk pak s Tebou bude rozumná diskuse...na p. Bojara nemáš! On je neslyšící na 100%. Co o něm vůbec víš? Kdyby neuměl česky jazyk, tak by neměl tu pozici v zaměstnání jakou má. A má respekt. Co se týče ZJ, myslím, že by vás všechny překvapil. Ovládá jej! A jak! Znáte ho vůbec?! Zatímco vy, co brojíte proti němu si pomalu berete tlumočníky i na WC, aby vám "odštrikovali" rukama, co je napsáno na dveřích, on si to přečte v pohodě bez tlumočníka, stejně jako já. Učte se česky, a ZJ berte jako pomůcku k naučení a znalosti českého jazyka. Ty SJB, kdybys byl presidentem Unie neslyšících, tak bys byl jen pro ostudu celého českého národa DEAF. Smrdíš závisti a nenávisti k jiným SP.
paprsek - 12.05.2010 23:25 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Paprsku klid. Myslim, že je teď jasné jak to vše asi je.
svraboska - 13.05.2010 14:02 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Jo je to jasné. Na volebním klipu strany p. Procházky je pouze tlumočení do ZJ, ale české titulky ne (ačkoli v češtině komunikuje dejme tomu 490 000 z 500 000 SP), čímž je jasně dáno najevo, co je preferováno a co je komu lhostejné. - - - Domnívám se, že to "bojkotování češtiny" není zrovna krok správným směrem. Domnívám se to proto, že nejsme v Makedonii, ani v USA, ani nikde jinde, než v České republice, kde je čeština úředním jazykem.
Krata - 13.05.2010 17:38 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Další blbec na diskuzi... Nemá to opravdu cenu, odcházím! Štěstí, že v ČR není systém na základě vašich diskuzí, to bychom nebyli ani v ČR, ale v Maďarsku, kde stále vládne komunistická strana.
straznyandel - 13.05.2010 22:49 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Ano. Naštěstí se tady volí a většina lidí pozná populismus.
Krata - 13.05.2010 23:01 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Husty, v Madarsku vyhrala strana Fidesz, o ktere vsude pisou, ze je pravicova. Tak jaky komunisti? Nepletes si Madarsko s Cinou nebo Kubou?
merlouska - 14.05.2010 01:31 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Ne, není to jasné... Vám to není jasné. Hlavně, že jasno máme my - seru na vás - jste mimo současné doby.
straznyandel - 13.05.2010 22:46 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Paprsek: Musím zde napsat, že tvůj příspěvek je nepravdivý. Sám pana Bojara jsem viděl, znakový jazyk bohužel neovládá - nemáš pravdu, že jej ovládá. A navíc on není neslyšící. Vím to. A respekt k neslyšícím, podle mého názoru, nemá - přečti si ten úvodník, pokud budeš stále trvat na svém, tak si o tobě začnu myslet, že nerozumíš českému znakovému jazyku ani ň. A věřím, že SJB by byl rozhodně mnohem mnohem lepší prezidentem než pan Bojar - to dám ruku do ohně!
straznyandel - 13.05.2010 22:45 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Vidět p. Bojara můžeš, znát ho jako já nemusíš, vyrůstali jsme cca 9 roků spolu, a další roky se setkáváme rok co rok někde. Máš pravdu, chce to klid. já na rozdíl od p. Bojara nejsem tak chápavá, tolerantní, pohodová, klidná, shovívavá (i když je p. Bojar v jistých věcech nekompromisní), jinak bych byla už svatá. A p. Bojar má už teď zajištěné místo v nebi u Sv. Petra. Takže můžeš držet vartu a případně ho pak shodit do horoucích pekel . Zvolili jste si ho, já u toho nebyla, takže čekejte do dalších voleb...a slušně. Co se dělo v Radlicích na videu, stydím se za vás. O sjb vím taky svý...vyrůstat jsem ho viděla. Hloupý není, ale nesnaží se víc na co má! Jen má výmluvy -já deaf, já chudák nemuže učit dobře psát český...a přitom vůbec nic nečte!!! Poslední jeho knížka byla asi z technologie SOU.
paprsek - 16.05.2010 20:39 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Jsem zastánce názoru p. Bojara. Jsem též neslyšící a mám dostatečný přehled o organizacích SP. Váš názor, aby p.Bojar zmizel z ČR. je zcestný a naprosto vyjadřuje Vaší debilitu a Vaše myšlenkové pochody. Naopak by bylo potřeba více takových lidí jako je Bojar.
Gargamel - 20.05.2010 09:20 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Dovolte mi, abych vyjádřila svůj názor. Mrzí mě, jak psala Ellen, že znakový jazyk je podřazen českému jazyku. Nesouhlasím s tím! Sama ovládám češtinu i znakovku. Je jedno, jestli je člověk nedoslýchavý nebo neslyšící. Nezáleží na tom, ale na osobnosti člověka. Jak někdo psal, že zná dobře Bojara. Nejde mi o to, zda se znáte. Mně je hlavně líto, že ten pan Bojar je předsedou Unie a jaký má názor na ZJ. Podle mého názoru by měl předseda Unie ovládat znakový jazyk a mít respekt k němu.
Girlie - 31.05.2010 06:37 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Zapomněla jsem doplnit: Sama ovládám češtinu i znakovku. Oba jazyky jsou na stejné úrovni.
Girlie - 31.05.2010 06:40 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Nechte už pana Bojara na pokoji. Kde to jste?? Máme demokracii - a tak se každý může vyjádřit podle přísloví: Co na srdci - to na jazyku!!! Kdybyste nebyli tak pohodlní, tak se naučíte další cizí jazyk - jazyk český slovem a písmem a je vám hej... nikdo vám už nemůže nakukat co chce!!!! Na angličtinu líní asi nebudete!
Paradise - 31.05.2010 10:51 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Paradise: "Na angličtinu líní asi nebudete!" Tímto jsi trefila přesně na hlavičku hřebíku! Potěšila jsi mě. ZJ, ZČ ovládám, taky jsou tak pro SPpřirozené a tudíž dají méně namáhy, taky jsem nesměla bejt líná se naučit ČJ, jinak bych v životě nebyla tam, kde jsu, ale ve stádě, co se vymlouvá na hluchotu. Číst, číst, číst a přemýšlet to fakt taky bolí, jinak to nejde. Sportovci trenují, aby měli výsledky, bolí je to! Zato neslyšící mají výmluvy...proč to nejde. Fakt je, že jen jeden může vyhrávat, ale ti ostatní můžou mít radost, že nejsou na chvostě, ale drží slušnej krok. Platí to i v Českém jazyce! Na Věrku Strnadovou nemám, ale to mi nebrání, abych se prokousávala ČJ celej život. Totéž jistě taky p. Bojar a další co se nevymlouvají.
paprsek - 11.06.2010 18:55 Odpovědět
Re: Reakce na článek Ladislava Bojara, prezidenta
Tak koukám na Vaše reakce a myslím, že názory Paradise a Paprska jsou přesné :-D Snad někdy potkáme osobně :-D
colombo - 16.06.2010 08:50 Odpovědět


Copyright © 1998 - 2010, občanské sdružení Neslyšící CZ, o.s., IČO: 270 58 018, MV ČR: VS/1-1/66719/O7-R