Portál na českém internetu o neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátelích nejen pro neslyšící, nedoslýchavé a jejich přátele

Jméno:   Heslo:  

Diskusní fóra

Život...
Minulý týden jsem byla u lékaře a pak jsem šla přes náměstí, ale bylo mi strašné vedro, tak jsem si chvíli musela sednout a za chvíli tam přišla nějaká paní se slepým klukem(cca 16 let), posadila ho na lavečku a šla nakoupit do obchodu a já si po chvíli všimla, že tomu klukovi tečou slzy a v tu chvíli jsem se neskutečně zastyděla, bylo mi ho moc líto a říkala jsem si, že na tom jsem pořád dobře (mám praktickou hluchotu). Skutečně ... pořád můžu být ráda, že "jen" neslyším. Vážně je podle mě horší, když člověk nevidí, je na vozíčku a nebo má takovou nemoc, že se denně musí cpát miliony prášky.

S pozdravem :-)

Datum: 19.6.2012   
Autor: Limau   
Kategorie: Ostatní   
celkem odpovědí: 41
výpis podle času   strom příspěvků  
  • Re: Život...
    Limau: Věř, že ten nevidomý kluk by s tebou neměnil. Slepý je uctíván, hluchý je posmíván - to kdysi velmi moudrý prof. Dr. řekl. Už nevím který.
    Víš, slepota neodděluje od informací a lidí.
    My musíme info pracně sbírat, a neznalost českého jazyka, slovní zasoby a gramatiky to ztěžuje. A tím se lidem jevíme jako těžko chápaví, nevzdělaní, a kdysi i nevzdělávatelní. Je to pořád u lidí zakořeněno. To nás (někdy, některé) žene do ústraní. Zvláště ty co jsou jen na ZJ a s češtinou se nepopasovali nebo ke sl. vadě mají kombinovanou vadu. 
    Smiř se se sl. vadou, kterou máš a pracuj nadále na sobě. Občas si poplač, ale oči nevyplač. Pracuj na sobě. Celý život. Jistě jsou tví rodiče pyšní, kam až tě v životě dovedli a co ti dali, a jak ses k tomu postavila, vzdorovala, a je to taky jaksi obohatilo. Ale o tom nemluví. :-)
    Autor: paprsek   
      Ž by byl slepý uctíván velmi pochybuju. Chodí na stejnou školu jako já a vidím jak se mu ostatní posmívají a pomlouvají ho. Kdežto já ještě nezažila nějaký posměch nebo tak.
      Datum: 25.6.2012